Just a quick update - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Niek Enckevort - WaarBenJij.nu Just a quick update - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Niek Enckevort - WaarBenJij.nu

Just a quick update

Blijf op de hoogte en volg Niek

21 Februari 2014 | Rwanda, Kigali

Hoi allemaal,

Hier even een korte start van dit reisblog. Ik ben in ieder geval goed aangekomen en verblijf nu in een hostel in Kigali. Het is de bedoeling om volgende week een keer naar Musanze te verhuizen, waar we met 5 mensen (anderen zijn allemaal van universiteit van Utrecht) een huisje hebben. Vanaf daar wil ik starten met mijn onderzoek in Nyabihu. Het plan is nu om dan anderhalve maand in Musanze te blijven en daarna terug te gaan naar Kigali om onderzoek te doen in Bugesera.

Tot nu toe nog niet heel veel gedaan eigenlijk; wat aan regelen voor het onderzoek om een student mee het veld in te krijgen (handig voor introductie en vertaling van Kinyarwanda naar Engels), de stad Kigali verkend en al enkele genocide memorial gezien. Kigali is echt supermoderne stad (tov rest in Afrika) met redelijk veel controle van politie. Het verkeer is dus ook goed te doen en we verplaatsen ons vooral met motorraxi's, die echt efficient zijn in deze drukke stad. Gister ben ik naar twee kerken geweest, die nu dienst doen als genocide memorial. Hier zie, ruik en voel je eigenlijk echt wat er in 1994 gebeurd is. In deze kerken, in Nyamata en Ntarama, zochten duizenden Tutsi's en gematigden Hutu's een veilig onderkomen en bescherming tegen de extremisten die slachtingen uitvoerden. Je zou denken dat ze veilig waren in de kerk, maar dit was dus niet zo en iedereen is daar gewoon afgeslacht en eigenlijk gewoon letterlijk 'kapot' gemaakt. Was in ieder geval erg indrukwekkend om te zien.

Ik zal proberen hier snel nog iets op te posten want moet nu weer gaan!

See you!

• 21 Februari 2014 - 13:45

Piet& Mariet:

Hoi Niek,
    Erg leuk om je verhaal te kunnen lezen.
    Daar kun je meer kwijt als op de WhatsApp. Of telefoon.
    Veel succes de volgende week. XXX Papiet & Mamariet

• 21 Februari 2014 - 19:42

Annie Vullings:

Hoi Niek,

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen in Rwanda.
    Erg leuk om je verhaal te lezen....en ik ben benieuwd naar wat er nog allemaal komen gaat.
    Het lijkt me een interessant onderzoek en je komt bij de lokale bevolking in de landelijke gebieden.
    Heel veel succes met je onderzoek en avontuur in Afrika!!
    Tot de volgende keer.

Groetjes,
    Annie Vullings

• 22 Februari 2014 - 10:45

Joke :

Hallo Niek,

Wat fijn om je vanaf hier een beetje te kunnen volgen.
    Een hele fijne tijd in Rwanda en veel succes gewenst!

Groetjes vanuit Horst,
    Joke & Tijger

• 22 Februari 2014 - 11:12

Stieny:

Fijn dat we je nu ook op je reis kunnen volgen. heel veel succes met je onderzoek en
    ook veel plezier in Rwanda.

Groetjes van de sterretjes oet Kroeënenberg.

• 22 Februari 2014 - 11:32

Moniek & Bas:

Hoi Niek,
    Leuk iets van je te horen en fijn dat je goed bent aangekomen! Geniet van de mooie tijd in Rwanda en heel veel succes met je onderzoek!
    Hou ons op de hoogte!
    Groetjes Bas & Moniek

• 23 Februari 2014 - 17:53

Ton & Diny:

Hoy Niek,
    Mooi om te horen dat je goed bent aangekomen.
    En dat we je studie avontuur goed kunnen volgen.
    Geniet er van.

Groetjes,

Ton & Diny

• 24 Februari 2014 - 15:58

Frieda En Joep Gubbels:

Hey Niek

Succes met je onderzoek en n fijne tijd in Rwanda.
    Pas goed op je zelf.

Gr. Frieda en Joep Gubbels

• 25 Februari 2014 - 12:37

Jacqueline En Piet Jenniskens:

hallo Niek,

Veel succes met je onderzoek en een fijne tijd in Rwanda,geniet er van.

groet Jacqueline Piet Luuk Giel Anne

• 27 Februari 2014 - 20:45

Mie, Mart, Siep En Tij:

Hallo Niek,

bedankt voor je eerste indrukken; klinkt goed en veelbelovend.
    Lijkt ons indrukwekkend om te beseffen dat je op plaatsen komt waar 20 jaar geleden verschrikkelijke dingen zijn gebeurd..........
    Veel succes verder en laat regelmatig iets van je lezen.

Het beste......

Wil graag op de hoogte blij ve 'n van je reis Gr. Oma keijsers

• 28 April 2014 - 17:55

Leonie:

Hee Niek!

Wist niet dat je naar Afrika ging maar zie het nu op Facebook staan. Leuk om je te volgen! Heel veel succes en plezier! Geniet ervan:)

Groetjes Leonie Walter

Volcanoes and other stuff

21 Februari 2014

Just a quick update
Niek

Ik zal van 16 februari tot 6 juni in Rwanda verblijven om hier een afstudeeronderzoek te doen naar de impact van de mobiele telefoon op de lokale bevolking in vooral de landelijke gebieden van Rwanda. Dit houdt in dat ik interviews en enquêtes houdt met mensen die leven in de wat afgelegen gebieden van Rwanda om te zien hoe ze hun mobiele telefoon gebruiken om hun eigen leven te onderhouden en verder te ontwikkelen. Daarnaast biedt dit land genoeg mogelijkheden om de cultuur en het waanzinnige landschap te ontdekken. Hierover zal ik op deze site dus af en toe wat proberen te posten! Hopelijk ist dan voor jullie ook leuk om te lezen :) Groeten!

Actief sinds 21 Feb. 2014